May 30, 2013

Rahsia Menulis Tajuk Ebook Supaya Orang Membeli

Credit to google.com

Nak tulis tajuk ebook pun ada rahsia ke? :) Tajuk ebook adalah 1st impression bagi pembeli ebook. Kebanyakan pembeli ebook mencari sesuatu yang unik untuk mereka pelajari. Jadi, salah satu sebab kenapa ebook anda tidak terjual walaupun ebook anda mempunyai kandungan yang berkualiti adalah di sebabkan tajuk ebook anda adalah kurang menarik.


Jika anda menjual produk dengan tajuk panduan Affiliate, ebook anda mungkin tidak akan laku. Ini kerana pembaca boleh memperoleh tajuk panduan affliate secara percuma di internet menerusi artikel-artikel dan ebook percuma. Tajuk ebook anda perlulah catchy supaya pembaca atau pembeli tergerak hatinya untuk mengetahui apa yang anda di dalam ebook anda. 


Untuk orang yang serius untuk dapatkan RM50,000.00 setahun sahaja. Yang lain JANGAN KLIK


Jika anda menjual produk mengenai affliate janganlah menggunakan tajuk seperti panduan affliate. Sebaliknya guna tajuk yang agak ganas seperti

Empat langkah jana RM 100 sehari melalui affliate.
Pakar Affliate : Zero to Hero.
30 hari action plan Jana Empat Angka menerusi Affiliate.


Tajuk ebook Membentuk Isi Ebook.



Tajuk ebook akan membentuk isi ebook anda. Untuk menulis ebook, anda perlu bermula dengan mencari tajuk. Tajuk ebook yang kontroversi akan membantu anda untuk menulis ebook yang berkualiti dan mempunyai permintaan yang banyak.


Kita selalu tahu 3 niche yang sentiasa mendapat sambutan iaitu niche self help atau motivasi, niche weight loss atau kuruskan badan dan niche make money iaitu buat duit. Namun, kebanyakan ebook yang ada di pasaran adalah bercorak skeptikal seperti panduan buat duit di ebay, panduan kuruskan badan dan panduan minda jutawan.


Untuk jadikan ebook anda di gilai oleh para pembeli, anda perlu memilih tajuk yang di sikit luar biasa untuk di jadikan ebook. Buktinya anda lebih tertarik pada ebook yang mempunyai tajuk berikut


10 langkah memulakan perniagaan di ebay

Berbanding

Panduan perniagaan ebay.


Tajuk ebook yang unik akan memberi kelainan kepada ebook anda kerana anda menulis berdasarkan tajuk ebook anda.


Dari tajuk ebook ke isi ebook.



Selepas memilih tajuk ebook yang agak catchy, anda teruskan pada penulisan ebook pula. Tulis berdasarkan tajuk anda. Jika tajuk ebook anda adalah Buat Duit Dengan Budu, anda lakukan kajian berdasarkan tajuk tersebut. Perkara yang paling penting adalah maklumat di dalam ebook adalah sama seperti yang di canangkan menerusi tajuk.


Jika tajuk ebook adalah Buat Duit Dengan Budu, pastikan di dalam ebook anda mengandungi maklumat selengkap mungkin untuk jadikan pembaca  Boleh Buat Duit Dengan Budu :).




Maklumat di dalam ebook.


Maklumat di dalam ebook haruslah selari dengan tajuk ebook anda. Untuk mengelakkan pembeli dari rasa tertipu dan nama anda mungkin tercemar, eloklah anda memberi yang terbaik menerusi ebook anda. Di dalam perniagaan ebook, pembaca haruslah dapat apa yang mereka mahu dari ebook anda.


Jika tajuk ebook anda adalah tujuh cara memikat mak mertua, anda haruslah memastikan pembaca memahami ketujuh-tujuh cara tersebut. Anda janji tujuh cara menerusi tajuk ebook, maka tunaikan janji anda dengan memberi yang terbaik kepada pembaca ebook anda.


Maklumat di dalam ebook haruslah di tulis dalam keadaan yang mudah di baca dan mudah di fahami. Matlamat menjual ebook adalah menjual maklumat. Jadi, maklumat yang di jual haruslah senang untuk di fahami supaya tujuan anda menjual ebook tercapai.Jika anda


Perkara pertama di dalam aktiviti penjualan ebook adalah memilih tajuk. Tajuk ebook haruslah catchy dan agak luar dari kebiasaan minda manusia. Tajuk yang menarik akan memberi keinginan kepada pembaca untuk membeli ebook dari anda.


Selepas memilih tajuk, anda haruslah memberi yang terbaik di dalam aspek penulisan supaya pembeli dapat apa yang mereka mahu dari pembelian ebook anda.

Jika anda ingin pendapatan pasif dengan ebook yang melebihi gaji peguam dalam satahun, KLIK SINI.

8 comments:

  1. good luck friend :)

    support by http://ebookqoeray.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Semoga beruntung.. selamat bergabung :)

    ReplyDelete
  3. jemput singgah my blog
    http://mummyhealthyvitastore.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Dropping by! :)

    http://jcheerios.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. http://slash-syah.blogspot.hk/2013/05/always-fail-18-photos.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+Slash-Syah+(Slash)&utm_content=FaceBook

    ReplyDelete
  6. kpd blogger2..jom jenguk website kami, ada promosi bulan ramadhan ni..http://perekamurah.mhzstudios.com

    ReplyDelete